EN

Πληροφορίες
Αρχική / Μαθήματα / Πληροφορίες

Πληροφορίες

Πληροφορίες

Το πρόγραμμα σπουδών έχει δύο κατευθύνσεις: α) Εκπαιδευτικά μοντέλα στη Φυσική Αγωγή και β) Προσαρμοσμένη/Ειδική Φυσική Αγωγή.

Οι φοιτητές/τριες επιλέγουν και παρακολουθούν μία από τις κατευθύνσεις αυτές:

α) Εκπαιδευτικά μοντέλα στη Φυσική Αγωγή. Στην κατεύθυνση αυτή οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα εμβαθύνουν τη γνώση τους σε σύγχρονα θέματα της σχολικής φυσικής αγωγής και του σχολικού αθλητισμού, θα βελτιώσουν την παιδαγωγική τους κατάρτιση, τη διδακτική τους ικανότητα και την αποτελεσματικότητά τους στην παραγωγή νέων γνώσεων και την καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων. Προσφέρονται σύγχρονες γνώσεις σε θέματα διδακτικής ύλης, σχεδιασμού της διδασκαλίας, αξιολόγησης του διδακτικού έργου, αγωγής υγείας, διδακτικών μεθόδων και τεχνικών, ανάπτυξης κινητικών δεξιοτήτων, αντιμετώπισης κινητικών δυσκολιών και λειτουργικών προσαρμογών στην αναπτυξιακή ηλικία και σύνδεσης με νέες τεχνολογίες. Επίσης, παρέχεται εξειδικευμένη γνώση για τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής στην προσχολική, στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση με στόχο την αύξηση των ικανοτήτων των πτυχιούχων φυσικής αγωγής στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα απασχόλησης, αλλά και της έρευνας σε αυτά τα πεδία. Οι πτυχιούχοι του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών με κατεύθυνση στα Εκπαιδευτικά μοντέλα στη Φυσική Αγωγή θα είναι αποτελεσματικότεροι και πολυδιάστατοι στη διδασκαλία τους, θα διαθέτουν βαθιά παιδαγωγική κατάρτιση και θα μπορούν να εκπονήσουν υψηλής ποιότητας ερευνητικές δραστηριότητες σε φορείς εκπαίδευσης και κατάρτισης. 

β) Προσαρμοσμένη / Ειδική Φυσική Αγωγή. Στην κατεύθυνση αυτή οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες θα εμβαθύνουν σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο σε γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες αφορούν τα συναισθηματικά, νοητικά και κινητικά χαρακτηριστικά ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως αυτά επηρεάζονται από την ίδια την αναπηρία, από την ηλικία και το περιβάλλον (σχολείο, κέντρο αποκατάστασης, αθλητικό σύλλογο, ή κέντρα ψυχαγωγίας) που ζουν και λειτουργούν. Οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν μεθόδους αξιολόγησης, να αναπτύξουν, να διαδώσουν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους στο σχεδιασμό προγραμμάτων άσκησης τόσο στο σχολικό (προγράμματα ένταξης) όσο και στον εξωσχολικό αθλητισμό, καθώς και σε εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης/άσκησης που σκοπό έχουν την προώθηση της υγείας, της ποιότητας ζωής και της κοινωνικής ένταξης. Ιδιαίτερο στόχο της κατεύθυνσης αποτελεί η εμβάθυνση των εκπαιδευτικών στις απαιτούμενες προσαρμογές στη φυσική αγωγή και στον αθλητισμό με βάση τα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά των ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του ένας μεταπτυχιακός φοιτητής, εκτός από την εκπόνηση της μεταπτυχιακής του διπλωματικής εργασίας ή την επιτυχή παρακολούθηση ενός επιπλέον μεταπτυχιακού μαθήματος και μιας ανεξάρτητης μελέτης στο Γ΄εξάμηνο σπουδών, πρέπει να ακολουθήσει τη 1 από τις 2 παρακάτω επιλογές:

1η Επιλογή

7 μαθήματα κατά την διάρκεια του Α΄, Β΄ και Γ΄ εξαμήνου και διπλωματική εργασία κατά τη διάρκεια του Γ’ εξαμήνου:

• 2 μαθήματα κορμού (κατά τη διάρκεια του Α εξαμήνου σπουδών)

• 1 μάθημα κατεύθυνσης (κατά τη διάρκεια του Α εξαμήνου σπουδών)

• 3 μαθήματα κατεύθυνσης (κατά τη διάρκεια του Β εξαμήνου σπουδών)

• 1 μάθημα κατεύθυνσης (κατά τη διάρκεια του Γ εξαμήνου σπουδών)

• Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία(κατά τη διάρκεια του Γ εξαμήνου σπουδών)

ή

2η Επιλογή

8 μαθήματα κατά τη διάρκεια του Α΄, Β΄ και Γ΄ εξαμήνου και μια ανεξάρτητη μελέτη κατά τη διάρκεια του Γ’ εξαμήνου:

• 2 μαθήματα κορμού (κατά τη διάρκεια του Α εξαμήνου σπουδών)

• 1 μάθημα κατεύθυνσης (κατά τη διάρκεια του Α εξαμήνου σπουδών)

• 3 μαθήματα κατεύθυνσης (κατά τη διάρκεια του Β εξαμήνου σπουδών)

• 2 μαθήματα κατεύθυνσης (κατά τη διάρκεια του Γ εξαμήνου σπουδών)

• 1 ανεξάρτητη επιβλεπόμενη μελέτη (κατά τη διάρκεια του Γ εξαμήνου σπουδών)

Η διδασκαλία των μαθημάτων έχει τη μορφή από έδρας παραδόσεων, ασκήσεων σε εργαστήρια, επεξεργασίας και παρουσίασης θεμάτων, εντατικών μαθημάτων και τη χρήση της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Κάθε μάθημα προσφέρεται μια φορά κάθε έτος, στο χειμερινό, ή στο εαρινό εξάμηνο. Δηλώσεις μαθημάτων γίνονται σε προκαθορισμένες ημερομηνίες στη γραμματεία του Π.Μ.Σ.

Το πρόγραμμα σπουδών έχει τρεις βασικούς άξονες:

Α) Tα μεταπτυχιακά μαθήματα κορμού

Aπό τα οποία θα επιλέγουν όλοι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποχρεωτικά θα πρέπει να κατοχυρώνουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους τρία (3) στο πρώτο εξάμηνο, με τις αντίστοιχες Πιστωτικές Μονάδες (ΠΜ- ECTS). Προσφέρονται τρία (3) μαθήματα κορμού εκ των οποίων οι φοιτητές/τριες επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα δύο (2).

Β) Τα μεταπτυχιακά μαθήματα κατεύθυνσης

Παρέχονται συνολικά οκτώ (8) μαθήματα κατεύθυνσης σε κάθε κατεύθυνση του Π.Μ.Σ. από τα οποία θα επιλέγουν όλοι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες και υποχρεωτικά θα πρέπει να κατοχυρώνουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ανάλογα με τις επιλογές που προσφέρονται στο παρόν Άρθρο, α) ένα (1) στο πρώτο εξάμηνο, τρία (3) στο δεύτερο εξάμηνο, και ένα (1) στο τρίτο εξάμηνο καθώς και την εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής διατριβής με τις αντίστοιχες Πιστωτικές Μονάδες (ΠΜ- ECTS), ή β) ένα (1) στο πρώτο εξάμηνο, τρία (3) στο δεύτερο εξάμηνο, και δύο (2) στο τρίτο εξάμηνο καθώς και την εκπόνηση ανεξάρτητης επιβλεπόμενης μελέτης με τις αντίστοιχες Πιστωτικές Μονάδες (ΠΜ- ECTS).

Γ) Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία ή Ανεξάρτητη επιβλεπόμενη μελέτη

Επιλογή μέρους των υποχρεώσεων του μεταπτυχιακού φοιτητή για την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών, είναι η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας (20 ΠΜ-ECTS). Δικαίωμα εκπόνησης έχουν όσοι μεταπτυχιακοί φοιτητές έχουν κατοχυρώσει το σύνολο των μαθημάτων κορμού και κατεύθυνσης του πρώτου έτους και βρίσκονται στο τρίτο εξάμηνο φοίτησής τους.

Εκτός από την εκπόνηση της μεταπτυχιακής του διπλωματικής εργασίας ένας φοιτητής/τρια μπορεί να επιλέξει την εκπόνηση μιας ανεξάρτητης επιβλεπόμενης μελέτης στο τρίτο εξάμηνο σπουδών (βλ. επιλογές φοίτησης παρόντος άρθρου). Η ανεξάρτητη μελέτη επιβλέπεται από μέλος Δ.Ε.Π. που διδάσκει στο Π.Μ.Σ. και συνεπικουρείται από ένα ακόμα μέλος ΔΕΠ (συμβουλευτική επιτροπή 2 μελών Δ.Ε.Π.). Η ανεξάρτητη μελέτη αφορά την εμβάθυνση μέσω συστηματικής ανάλυσης και αξιολόγησης των ερευνών σε θεματική περιοχή που εμπίπτει σε θεματολογίες μαθημάτων κορμού ή κατεύθυνσης. Η έκταση της δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 6.000 λέξεων (σώμα εργασίας χωρίς αναφορές).

Εκπαίδευση στη Φυσική Αγωγή | Μεταπτυχιακό ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Εκπαίδευση στη Φυσική Αγωγή” έχει ως αντικείμενο την ανανέωση της επιστημονικής γνώσης για την προαγωγή της αθλητικής επιστήμης και την ειδικευμένη έρευνα με ιδιαίτερη έμφαση στις σύγχρονες εξελίξεις στα γνωστικά πεδία της Σχολικής Φυσικής Αγωγής και της Προσαρμοσμένης/ Ειδικής Φυσικής Αγωγής.

NEWSLETTER

Newsletters

Αφήστε μας το email σας για να σας στέλνουμε ενημερωτικά emails που αφορούν το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκπαίδευση στη Φυσική Αγωγή | Μεταπτυχιακό ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ

Γραμματεία Μεταπτυχιακών Σπουδών
ΑΠΘ ΤΕΦΑΑ, 1ος όροφος (γυάλινο κτήριο), Θέρμη, 54124, Θεσσαλονίκη,

+30 2310-992242

+30 2310-992242

msc-pe@phed.auth.gr